Opravené Kino Mír otevřou Beatles

vloženo: 04.10.2018           komentářů: 0

Kino Mír, které v uplynulých pěti měsících prošlo zásadní rekonstrukcí, bude slavnostně otevřeno ve čtvrtek 4. října v 18 hodin. Jeden ze symbolů Opavy dostal zcela nový háv s využitím původních retro prvků. Město tak bude mít k dispozici moderní kulturní stánek.

Pro diváky je připraven atraktivní program. Po slavnostním přestřižení pásky primátorem se bude promítat zhruba patnáctiminutový československý filmový týdeník z roku 1965, tedy z doby, kdy bylo kino Mír poprvé otevřeno. Poté bude následovat volná zábava ve stylu 60. let minulého století, kterou doprovodí „The Beatles“ v podání výborné pražské revivalové kapely The Bugles. Připraveno bude i občerstvení.

Kino Mír prošlo zásadní rekonstrukcí za cca 33 milionů korun. „Jsem moc rád, že jsme nepřistoupili jen na kosmetické úpravy, jak se na začátku uvažovalo, ale že jsme se pustili do sice velmi náročné, ale i hodně potřebné rekonstrukce. Myslíme si, že si opavské publikum zaslouží mít kvalitní, moderní kinosál, kde se mohou pořádat rozličné kulturní i společenské akce,“ řekl primátor Opavy Radim Křupala.

Na architektku čekal nelehký úkol, a to přestavět chátrající zastaralé kino na moderní, ale v retro stylu. Měnily se i dispozice celého objektu, aby se další akce mohly konat i v předsálí. Nové jsou i sedačky, pódium, scénické osvětlení, toalety pro veřejnost i veškeré zázemí pro účinkující i zaměstnance. Rekonstrukcí prošla elektroinstalace, velkým plusem je i vybudování nové vzduchotechniky či digitalizace se zachováním možnosti pouště i klasické pětatřicetimilimetrové filmy ze starých projektorů. Kino Mír je v současné době sálem s největší kapacitou míst k sezení v Opavě, pojme až 500 diváků.

17.04.2019

Žena zůstala uzamčena na hřbitově
Ve středu 17. dubna před osmou hodinou večer se na městskou policii obrátil telefonicky muž, který sdělil, že ho na Ústředním hřbitově v Neředíně oslovila starší žena. Důvodem bylo to, že zde byla uzamčena a nemohla se dostat ven z areálu. Přes operační středisko se vyrozuměl správce areálu a ten následně ženu v pořádku pustil z objektu. Žena si tak bude dlouho pamatovat, že otevírací doba hřbitova je v měsíci dubnu jen do 18 hodin.

17.04.2019

Padající tašky ze střechy ohrožovaly c
Žádost o spolupráci od hasičského záchranného sboru při zabezpečení místa zásahu na ulici Řepčínská přijalo v úterý před polednem Operační středisko Městské policie Olomouc. Na místě byla hlídka požádána o vyhrazení místa, kam bude zakázán vstup chodcům, kdy důvodem byly padající tašky ze střechy přilehlého domu.

16.04.2019

Muž si chtěl přitopit pneumatikami
Oznámení, že v blízkosti sokolovny na ulici 17. listopadu hoří oheň, přijalo v pondělí 15. dubna v nočních hodinách Operační středisko Městské policie Olomouc. Hlídka na místě zjistila hořící pneumatiku a dvě osoby, které se nacházely v blízkosti. Ty shodně uvedly, že pneumatiku měl zapálit nějaký muž před jejich příchodem, který následně z místa utek

11.04.2019

Zdravotní stav muže se zhoršoval
Při kontrolní činnosti na ulici Popské v Opavě, hlídka zaznamenala muže, který jevil známky zdravotních problémů. Špatný zdravotní stav strážníky zneklidnil, a proto se rozhodli zavolat rychlou záchrannou službu, to muž odmítl se slovy, že se mu za chvíli uleví. Hlídka s mužem na místě setrvala, po chvíli se však zdravotní stav dotyčného pána začal zhoršovat, bolest na hrudi a špatné dýchání strážníky přesvědčily o nutnosti přivolání rychlé záchranné služby, která muže neprodleně přepravila do nemocnice k dalšímu ošetření.

10.04.2019

Žena odevzdala peněženku i s hotovostí
V pátek ve večerních hodinách se na služebnu městské policie v Opavě dostavila 64 letá žena, která předala strážníkům nalezenou peněženku značky Meatfly. Uvnitř peněženky se nacházela platební karta, osobní doklady, zákaznické karty, permanentka do fitness centra, ale také nemalá finanční hotovost.